افراد مبتلا به دیابت نوع 2 درمعرض خطر بیشتری برای  درد تاندون قرار دارند

 1 فوریه 2016- افراد مبتلا به دیابت نوع 2 درمعرض خطر بیشتری برای درد تاندون هستند، این موضوع ممکن است ادامه ی فعالیت ورزشی را که برای افراد دیابتی بسیار مهم است، تحت تأثیر قرار دهد.

 محققان دانشگاه موناش در ملبورن اعلام کردند احتمال بروز درد تاندون درافراد مبتلابه دیابت نوع 2 سه برابر بیشتر از افراد غیردیابتی است، این وضعیت که tendinopathyشناخته می شود، زمانی رخ می دهد که تاندون ها(بافت نرم اتصال دهنده ی استخوان ها به ماهیچه ها) ملتهب و مجروح شود که غالباً به دلیل استفاده ی بیش از حد یا حرکات تکراری ایجاد می شود. بروز tendinopathyموجب سخت شدن  انجام حرکات ورزشی  می شود که برای مدیریت دیابت ضروری می باشد.

در این مطالعه که در مجله ی the British Journal of Sports Medicineمنتشر گردید، محققان  عنوان کردند که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به دلیل  بالابودن قندخون به مدت طولانی مستعد ابتلا به  tendinopathyهستند. محقق ارشد این تحقیق دکتر Gaidaوهمکارانش به متا آنالیز 31 مطالعه ی قبلی که  26 مطالعه از آن  بر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و پنج مطالعه ی دیگر بر تشخیص  tendinopathyتمرکز  داشتند، پرداختند.

آنها دریافتند احتمال ابتلا افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به tendinopathyسه برابر افراد غیردیابتی است و احتمال ابتلا افرادی با tendinopathyبه دیابت 30 درصد بیشتر از افراد مبتلا بدون مشکلات تاندون است.

 Gaidaبه خبرنگار رویتر گفت: tendinopathyمشکلی است که به دو دلیل عمده ایجاد می شود: اول اینکه درد در هنگام حرکت که نشاندهنده ی بار ناخوشایند بروی تاندون است و دلیل دوم توقف دردناک تاندون در حین فعالیت فیزیکی است.

دکتر Gaidaافزود افراد دیابتی که به درد تاندون مبتلا هستند باید هر چه سریعتر تحت درمان دارویی قرار گیرند و بتدریج میزان فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهند تا پیشرفت tendinopathyکاهش یابد. فیزیوتراپی روش بسیار مناسبی  برای کمک به این بیماران برای رهایی از این درد است. این روش   درمانی می تواند tendinopathyرا برطرف کرده و به بیمار کمک کند تا فعالیتهای روزانه  و ورزشی خود را ادامه  دهد افراد مبتلا به دیابت باید فعالیت فیزیکی خود را حفظ کنند زیرا موثرترین درمان برای دیابت است.

 منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2016/feb/people-with-type-2-diabetes-have-greater-risk-of-tendon-pain,-study-suggests-99787211.html